Một số khái niệm thường được sử dụng trong bài toán load-out

Thảo luận trong 'Thiết kế CTB – DESIGN OFFSHORE PROJECT' bắt đầu bởi hoangtu, 12/3/13.

  1. hoangtu

    hoangtu Moderators Thành viên BQT

    Tham gia ngày:
    20/5/12
    Bài viết:
    670
    Đã được thích:
    46
    Điểm thành tích:
    28
    Load-out là bài toán khá quen thuộc với ACE công tác trong lĩnh vực CTB-DK, tuy nhiên những khái niệm thường được sử dụng trong bài toán này thì có nhiều từ khá lạ và mới, topic mong muốn sẽ cung cấp thêm cho ACE một vài thông tin về các khái niệm:
    Contingency plan: Pre-considered response to a deviation from an intended course of action
    Grillage: The temporary structural members that support the Module and distribute the vertical static and dynamic loads over the barge framing
    Link beam: connecting beam between quay and barge. It may provide a structural connection, or be intended solely to provide a smooth path for skidding or trailers
    Loadout: Transfer of a major assembly or module from land onto a barge or vessel by horizontal movement or lifting
    Loadout contractor: the company responsible for a loadout of a cargo onto a barge or vessel
    Loadout – floating: Loadout from the quay onto a floating barge
    Loadout – grounded: loadout from the quay onto a barge grounded for the operation
    Loadout – lifted: loadout by means of a crane, cranes or other lifting device, lifting the module onto a barge
    Loadout-skidded: loadout by means of pushing (with jacks) or pulling (with winches/strand jacks)
    Load-out trailer: loadout by means of multi-wheel trailers, upon which the module is supported, onto a barge. The trailers may be self-propelled or may be pushed or pulled onto the barge
    Seafastenings: shall in general mean the temporary structures or tie-downs that secure the module for transportation and berthing force
     

Chia sẻ trang này